October

WE FASHION & LINDA.ORIGINALS PRESENTEREN 'CITROENSTRAAT 10'

Maandag 21 oktober 2019 - Vandaag start de nieuwe LINDA.original Citroenstraat 10. Na Bitterzoet, De Mobiel Van, Bobbi gaat Dieper, De Vlucht en Buurvrouw & Buurvrouw, is dit een nieuwe grote LINDA.original serie. Citroenstraat 10 is een short-format programma geschreven door Suus Ruis en Frank Houtappels. Regie is in handen van Zip Wertwijn, creative director is Will Koopman. Een bijzondere samenwerking tussen LINDA., WE Fashion, Talpa Fictie en Net5.

PERFECT MATCH

LINDA. en WE Fashion werken al jarenlang samen. Een goede basis voor een verdieping in deze samenwerking. En dat resulteert nu in een partnership rondom de nieuwe komische dramaserie Citroenstraat 10, speciaal geschreven voor LINDA. en WE Fashion. De doelstelling vanuit WE Fashion was een betekenisvoller merk te bouwen door verhalen te vertellen en waarde toe te voegen aan mode. Met de missie van WE Fashion ‘WE Designs to connect’ in het achterhoofd, ontstonden de eerste scripts.

CITROENSTRAAT 10

De serie gaat over de onlangs gescheiden Fleur, gespeeld door Kim Pieters, die op de redactie van een vrouwenblad werkt en na haar breuk met Wouter (gespeeld door Frederik Brom) met hun twee kinderen van Amsterdam naar Almere is verhuisd. Met vallen en opstaan herpakt Fleur zich na haar scheiding, dat levert pijnlijke en hilarische momenten op. Een serie over vriendschap en de zoektocht naar de liefde, of die nu oud of nieuw is. Met overige rollen voor: Toprak Yalciner (vriendin Sascha), Vincent Croiset (leuke buurman Martijn), Rick Paul van Mulligen (collega Michael) en Joke Tjalsma (buurvrouw Corrie).

CROSSMEDIALE MARKETING AANPAK

Naast printuitingen in LINDA.magazine, een tv-spot, een outdoor-campagne, een radiocommercial, een banner- en social campagne, wordt de kijker in de verhaallijn subtiel betrokken bij de nieuwe najaarscollectie van WE Fashion. Doordat de verschillende personages van Citroenstraat 10 te zien zijn in deze collectie. Ook start er een activatie met een wel heel bijzondere trui die te zien is in de serie. Het gaat om een scene in de tweede aflevering, waarin hoofdrolspeelster Fleur gaat speeddaten en alle deelnemers een naamtrui moeten dragen om het contact leggen makkelijker te maken. Een knipoog naar de huidige maatschappij waarin contact leggen met anderen steeds moeilijker is. Deze WE x LINDA. Connect Sweater is te personaliseren met je eigen naam en wordt tijdelijk door WE Fashion in haar collectie opgenomen. De trui is er voor mannen, vrouwen en kinderen en te bestellen vanaf 28 oktober bij alle WE Fashion stores of via www.wefashion.nl/linda.

Caren Wassink, B2B Directeur: “We zijn trots op deze mooie samenwerking met WE Fashion. We hebben samen prachtige content kunnen maken die past bij de merkwaarden van ons allebei. WE Fashion wil verbinding maken met hun doelgroep en bij LINDA. vertellen we graag verhalen die heel erg dichtbij je staan en tegelijkertijd nieuwsgierig maken. Dat komt perfect tot uiting in deze samenwerking. Met als kers op de taart een ludieke activatie: de Connect Sweater.”

“Daarnaast is dit partnership voor LINDA. en Talpa Network extra speciaal omdat dit de eerste commerciële samenwerking is waar we als nieuwe ‘mediafamilie’ met elkaar invulling aan geven. We geloven er sterk in dat we WE Fashion samen meer kunnen bieden.“, aldus Wassink.

“Na eerdere succesvolle samenwerkingen met o.a. Doutzen, GTST, Typhoon en Arjan van Arendonk, mogen wij nu ook met trots het grootste vrouwenplatform van Nederland aan dit rijtje toevoegen. Dit keer geen capsule collectie, maar een speciaal door LINDA., WE en Talpa Networks bedachte fictie serie op LINDA.nl. Alle personages schitteren in onze najaarscollectie en onderschrijven hiermee dat WE kleding heeft voor de momenten die er toe doen in het leven. Van een eerste date tot het kerstdiner met familie en vrienden, alle herkenbare situaties komen voorbij. Een bijzonder partnership met als klap op de vuurpijl de Connect Sweater”, aldus Joris Aperghis, CEO WE Fashion

Citroenstraat 10 is vanaf 21 oktober, 8 weken lang, elke maandag om 17.00 uur te bekijken bij LINDA.nl. Vanaf 9 december is de serie te zien bij Net5. De lookjes uit de serie zijn te shoppen op wefashion.com.

ABOUT WE

WE Fashion is a fashion brand that was born in the Netherlands and that offers stylish, quality and accessible collections for Men, Women and Kids. WE Fashion stands for connection and a desire to help customers dress themselves ‘just right’. With its collections WE connects customers to their surroundings and offers them the opportunity to develop a personal style. The items combine perfectly with WE’s own collections, but also with those of other brands. It's no surprise that WE Fashion’s motto is ‘We are better together’.

The collections are sold through WE's own stores, wefashion.com and online partners. Omni-channel initiatives like the WE IS ME customer programme, the WE Fashion app and the ability to order online in-store complement the shopping experience. With 210 stores and 2500 employees, WE Fashion has a presence in the Netherlands, Belgium, Germany, France, Luxembourg and Switzerland. The international distribution centre and the organisation’s head office are located in Utrecht.

ABOUT THE SALVATION ARMY AND THE RESHARE STORES

The Salvation Army has been collecting clothing and textiles for over 130 years under the name ReShare. With 28.7 million kilograms in 2017 the Salvation Army ReShare has long been the Netherlands' largest textiles collector. The collected clothing is used to help those in need, whilst another part is sold to sorting companies. Since 2013 clothing has also been sold in the Salvation Army's own second-hand clothing stores, the ReShare stores. These stores with their fresh and modern design offer attractive clothing at an affordable price for people who don't have much to spend, want to protect the environment or are looking for something unique. All the income from clothing sales supports the Salvation Army's charitable work, such as providing facilities for teenage mothers, youth work or reintegration into the labour market.